『クラッシュ・オブ・クラン』の日本配信、韓国配信に合わせ、Supercellは日本と韓国市場向けの大規模なマーケティングキャンペーン制作を依頼しました。欧米で製作されたゲームであること、アートスタイルが日本向けのゲームとは異なることから、日本と韓国のユーザーにゲームキャラクターを効果的に紹介するアイデアを形にしました。

当社は15秒のテレビ向けCM 6作品(日本3部作、韓国3部作)を制作し、日本向けのCMには話題の若手俳優、渡部豪太、韓国向けのCMには大人気コメディアン、キム・ミンキョを起用しました。

また、電車の中を舞台に次々とCGアニメーションの『クラッシュ・オブ・クラン』のキャラクターが登場し大騒ぎする、ゲームの世界観をそのまま再現した日本向けの30秒のテレビCMを制作しました。

For the Clash of Clans launch in Japan and South Korea, Supercell enlisted the help of our team members to create a big marketing splash in both markets. Because of the game’s Western origin and art style, we came up with an idea that would help introduce a selection of the characters from the game to the Japanese and South Korean audiences.

We created six 15-second TV spots (three for each region) using an up and coming actor, Gota Watabe in Japan and a famous comedian, Kim Min-kyo in South Korea.

We also created a 30 second TV commercial specially for Japan that featured a live action train full of people combined with CG animated characters from the game getting up to some hijinks.