Creative Agency for Games
プレイブレーンは、ゲーム業界を専門としたクリエイティブエージェンシーです。ゲームメーカーやゲーム関連企業のブランディング及びマーケティング活動のサポート、広告物の制作を主な業務としております。また、ゲーマー同士がゲーム戦略について討論を行うゲーム攻略プラットフォーム「DEKKI」の開発/運営も行っております。
素晴らしいゲームのブランディング及びマーケティング・コミュニケーションを成し得るためには、広告の知識だけではなく、ゲームへの愛も必要だと我々は考えます。プレイブレーンは、ゲーム好きが集まっており、国内外を問わない幅広い広告的知識も持ち合わせた集団です。
デザイン、ビデオ製作、メディアバイイング、デジタルプランニング等幅広くサービスをご提供しております。主なクライアントは、ライアットゲームズ、ブリザード・エンターテインメント、EA、Supercell、Twitchです。
PlayBrain is a Creative Agency for the Games Industry. From our office in Tokyo, we help developers and publishers establish and promote their games, as well as develop a new game community platform called DEKKI, which is changing the way players communicate about games.
PlayBrain was born from a belief that the best communication for games comes from gaming knowledge and advertising knowhow. Our team combines that passion for games and extensive advertising experience in Japan and around the world.
We provide services in design, digital, social media, video, print, and media buying. Our clients include Riot Games, Blizzard Entertainment, Electronic Arts, Supercell, Twitch, and more.
The Left & Right of Games
また、左脳的考え方、すなわちビジネス的観点からの、数字を読み解く力も私たちは持ちあわせております。アナリストやユーザーデータ、パフォーマンス・マーケティングまで、これらの数字と日々向き合いながらコミュニケーションを消費者と図っております。
Our Left Brain delves into a deep understanding of the numbers that make the business side make sense. Working with analytics, industry metrics, user data and performance marketing, we fine tune communication to optimise performance.
日本国内のみならず、世界のゲームのブランディング全般にフォーカスした右脳的考え方を私達は持ち合わせています。ゲームへの愛こさが人を惹きつけ、ゲームをプレイさせる理由だと信じているで、ゲームと人をどう繋ぐかを日々考えております。
Our Right Brain focuses on building passion for games in Japan and around the world. Love of the game is what drives people to engage, play and ultimately stay with a game, and our mission is to build that love.
CEO/Founder, Mike Sheetal
プレイブレーンの代表、マイケル・シタールの、広告業界及びゲーム業界での経験は18年以上に及びます。
1998年より、オーストラリアのシドニーにあるBrilliant Digital Entertainmentにて、ゲーム、テレビCM、映画のモーションキャプチャーディレクターとしてキャリアをスタートしました。2002年に日本に拠点を移し、テレビ業界のプロダクション業務の経験を経て、デジタルエージェンシーCybermediaの立ち上げに関わりました。
2007年に自らUltraSuperNew(以下、USN)というクリエイティブエージェンシーを立ち上げ、レッドブルやMINI、リーボック、ハイネケン、Netflix、Supercell、EA、ブリザード・エンターテインメント等多くのクライアントのマーケティング活動のサポートをさせて頂きました。
2016年にUSNを辞職し、ゲーム業界に特化したクリエイティブエージェンシー、プレイブレーンを立ち上げました。
PlayBrain founder, Mike Sheetal, brings more than 18 years experience in advertising and games.
He first began his career in games in 1998 at Brilliant Digital Entertainment in Sydney, Australia. There, he ran the motion capture studio as in-house motion capture director for games, television commercials and even film.
After moving to Japan in 2002, Mike worked in television production before helping to establish the digital agency, Cybermedia, with clients such as Renault, Lufthansa and Allianz.
In 2007, Mike established his own agency, UltraSuperNew, and ran it as CEO for 9 years before selling it in early 2016. During that time, he helped establish Red Bull in the Japanese market, worked with MINI, Reebok, Heineken, Netflix, Supercell, Electronic Arts, Blizzard, and helped launch Clash of Clans and Hearthstone in Japan.
His latest venture, PlayBrain, focuses on the games industry with the mission to bring brand back to the communication.